Alapjogokért Központ

Bolond Lyukból 2020/16

Hűséges olvasóink jól tudják már, hogy a koronavírus az emberéletek elvételénél is sokkal nagyobb pusztításra képes. Hollywoodnak például azzal kellett szembesülnie, hogy keresztülhúzta azt a számításukat, hogy 2020 a feminista filmek éve legyen. Bár Wonder Womant és Black Widowt se a nácik, se maga Thanos sem tudta legyőzni korábban, megtette ezt a koronavírus. „2020 lehetett volna az az év, amikor a nők uralják a(mozis) jegyeladásokat. Majd jött a koronavírus-járvány” – írja az Insider. Folytatást kapott volna ugyanis a Wonder Woman, önálló filmet pedig a Fekete Özvegy. Továbbá véget ért volna az a rendkívül káros hímsoviniszta sorozat, hogy a Halálos iramban filmjeiben a nők csak mint a tuningverdák kiegészítései funkcionálnak és végre Vin Diesel helyett női versenyzők szálltak volna szembe az éppen aktuális országúti versenyeken edzett, a csomagtartóban mélyládát tartó főgonosszal. Ezekben a filmekben továbbá nem csak az lett volna a különleges, hogy női főhősökre épülő történeteket mesélnek el, hanem hogy olyan női főszereplős filmek lettek volna, melyek vélhetően vissza is hozzák a befektetett dollármilliókat. Emlékezhetünk ugyanis, hogy például a Macskanő, Elektra, vagy a kizárólag női főszereplős Szellemirtók még a saját produkciós költségeiket sem termelték ki. Ez azonban nem azért történt így, mert pocsék alkotások voltak, hanem mert a hímsoviniszta világ nem volt hajlandó befogadni őket. Hollywood azonban megfogadta Toretto tanácsát: „az első mindig család…” nem ezt, hanem hogy ha valami nem sikerül elsőre, akkor inkább magasabb sebességbe kell kapcsolni.

Ha már nem fog kijönni elég női film a mozikból ebben az évben, Hollywoodban legalább gondoskodnak arról, hogy a meglévőek forgatása során minél több férfi karaktert irtsanak ki a filmekből és helyettesítsék őket nőkkel. A Frank Herbert által írt „A Dűne” című könyv 2020-as adoptációjának a szereplő gárdáját a rendező, Denis Villeneuve a diverzitás jegyében például úgy döntött, hogy Herbert egyik fehér férfi karaktere, legyen inkább egy afroamerikai nő. A karaktert játszó színésznőnek a rendező azt mondta: „hiány van a női karakterekből a szereplők között, és ő mindig is nagyon feminista volt.” Nem rossz húzás, bár kicsit bátortalannak találjuk. Denis Villeneuve erőteljesebben hozzányúlhatott volna a Dűnéhez. Felismerhette volna például, hogy a Császár és az Atreides-ház az erőszakos gyarmatosítást, a fremenek pedig a szerencsétlen migránsokat képviselhették volna. Továbbá a homokférgek lesújthattak volna a bolygót kizsákmányolni akaró betolakodókra a klímavédelem nevében. Megannyi kimaradt lehetőség. Talán majd legközelebb.

Ha már a mozik érzékenyítő terve idénre sajnos csődöt mondott, vannak szerencsére olyan szereplők, akik feketén-fehéren, de inkább feketén mondják ki az igazságot. A CNN-re ilyen tekintetben is mindig lehet számítani. Az amerikai hírcsatorna egy új dokumentarista műsorral rukkolt elő, melynek címe: „Color of COVID” (A COVID színe). Az adás azt hivatott bemutatni, hogy a koronavírus-járványnak a feketék sokkal inkább ki vannak téve, mint a fehér emberek. „Az egy órás rendhagyó műsor nemzetközi figyelmet fordít azokra az egyedi kihívásokra, amelyekkel a fekete és barna közösségnek szembe kell néznie a koronavírus-krízis alatt. Különkiadásunkban fényt derítünk küzdelmükre, hogy megmutassuk nézőinknek, hogyan segíthetnek” – írja a CNN műsorajánlója. A műsor felszólalói között olyan szaktekintélyek is megjelennek, mint a karrierjét befejező amerikai focista Colin Kaepernick, aki azzal vált hírhedté, hogy a feketékkel szembeni rasszizmus elleni tiltakozásként az amerikai himnusz alatt felállás helyett inkább térdre ereszkedett. Kaepernick szerint a „strukturális rasszizmus” miatt a fekete bőrű emberek „nagyobb eséllyel halnak meg a COVID-ban”. Egy másik szakértő, Sean Diddy Comb, afroamerikai rapper pedig arról beszélt, hogy a feketéket azért érinti hatványozottabban a vírus, mert „mindig rájuk gondolnak utoljára.” Ezért arra szólította fel a „népét, hogy ne várjanak senkire, hogy megmentse őket”. A CNN tehát megint maradandót alkotott. Teljesen függetlenül az éppen jelenleg is zajló amerikai választási kampánytól tárta fel, hogy a feketéket megint az út szélén hagyta az amerikai kormányzat.

A járvány kellős közepén azért ünnepelni is van okunk. Megszületett ugyanis az Egyesült Királyság első transz szülőktől származó gyermeke. A transzapa, vagyis az anya megtermékenyített petesejtjéből, egy ismeretlen spermadonorral és egy béranya segítségével született meg a gyermek – értesülhettünk a Metroból. Az úgynevezett „apuka”, Jake eredetileg nőnek született, így transznemű lévén tudott apukaként petesejttel szolgálni az eljáráshoz. Jake-nek, a transzapukának abba kellett hagynia a férfi nemi hormonok szedését, hogy egészséges petesejteket vehessenek tőle az orvosok, amiket egy ismeretlen donor hímivarsejtjével termékenyítettek meg, a gyereket pedig béranya hordta ki. „Tesztoszteront szedtem már jó hat éve és nagyon boldog voltam, hogy önmagam lehetek, de nem akartam kihagyni a gyermekvállalást és csak egy úton lehettem biztos, hogy én vagyok az apa” – nyilatkozta Jake. Rendkívül érdekes kísérlet tanúi lehetünk, ugyanis Jake-ben transzférfi létére ébredtek fel az anyai ösztönök és így egyszerre lehet apja és anyja is gyermekének. Nincs is szebb dolog, mint egy boldog család.

Hősünk a héten egyértelműen az az anyuka, aki transzfia kieső menopauzáját ünnepli. Hogyan is lehetne büszkébb egy anya? – gondolhatnánk. „A 15 éves trasznemű fiamnak most van menopauzája – és annyira büszke vagyok rá” – mondta Carolyn Tate. Tate transzfia 12 éves koráig kislányként élt, amikor azonban úgy döntött, hogy fiú szeretne lenni és ezért elkezdett pubertásblokkoló hormonkészítményeket szedni. Ezek a szerek ugyanis akadályozzák az ösztrogén termelését, így pedig nem fejlődhetett ki női nemi jellege. A készítmények hatására akkor figyelt fel a progresszív családanya, mikor transzfia émelygésről, izzadásról, hőhullámokról, fáradtságról és levertségről számolt be neki. Elsőre nem is tudták biztosan mi okozhatja ezt a transzfiúnál, így a Google-ön utánakerestek, hogy miről is lehet szó. „Ekkor esett le a tantusz: a fiamnak most van a menopauzája” – írta a büszke anyuka. A lánya bár 12 éves kora óta egyértelműen fiúként azonosítja nemi hovatartozását, szigorú a helyi törvények szerint CSAK!! 16 évesen lehet megkezdeni az orvosi nemváltoztató eljárást, de pubertásblokkoló szereket szerencsére már korábban is lehet használni. Van még hová fejlődnie a brit szabályozásnak. Az édesanya továbbá azt is elmondta, hogy szülőként nagy feladat volt alkalmazkodni ahhoz, hogy a pónikat szerető, göndör hajú lánya helyett, most már egy fölé magasodó fiatal férfi él vele egy háztartásban. „Amit biztosan tudok a gyermeknevelésről, hogy én csak ideiglenes gondviselője vagyok az otthonomban élő gyermekeknek. Azért vagyok itt, hogy szeressem őket, és mindent megtegyek azért, hogy azzá válhassanak, akinek tudják magukat” – zárta sorait a büszke progresszív szülő. Egészen megható sorok ezek. Ha minden szülő ilyen elfogadó lenne, ennyire szeretné és támogatná gyerekét, egy jobb világban élnénk.

Heti gyűjtésünkben továbbá arról is olvashatnak, hogy ugrásszerűen a nők által elkövetett családon belüli erőszakok száma a brit szigeteken, ahogy arról is, hogy valóban jó ötlet volt-e az USA több államában is hallgatni a liberálisokra és kiengedni a börtönökből a foglyokat, valamint arról is, hogy miért nem jó ötlet indiánokat tenni egy cég logójába.

Ezekről és sok más érdekességről is olvashatnak az Alapjogokért Központ rendhagyó sajtószemléjének aktuális számában.

Rajta hát!

A politikai korrektség sokak számára pusztán egy megmosolyogtató, sokszor önmaga paródiájába hajló jelenségnek tűnhet, ám valójában sokkal többről szól annál, mint hogy „migrációs hátterűnek” hívjuk-e a bevándorlókat, „melegnek” a homoszexuálisokat, a „választás szabadságának” az abortuszt vagy „romának” cigány honfitársainkat. Az efféle nyelvi leleményekben ugyanis valójában egy ideológia ölt testet, mely a „fejlett” társadalmakban mára az élet számos területén monopolhelyzetbe került, elnyomva a józan ész szaván alapuló évezredes igazságokat. A totális egyenlőségelvűsdi, a szélsőséges toleranciakultusz, a mondvacsinált kisebbségek nap nap után új elemmel bővülő végeláthatatlan sora, a teremtett nemek „genderekre” történő lecserélése mind-mind olyan, a politikai korrektséggel azonos tőről fakadó jelenség, amely normalitást kreál az abnormalitásból. Így lesz jóformán erény a bűnből, „jogtiprás” a bűnnel való szembeszállásból, az „élet teljességétől megfosztó korlátozás” a hit megtartásából. Mindez természetesen nem egyik pillanatról a másikra megy végbe: a társadalom érzékenyítése apró lépésekben történik, ezért sokan nem is érzékelik a folyamatot, csak azt veszik észre, hogy ma már nem abban a világban élnek, mint tegnap: hogy az igazság fölé emelkedik a hazugság, a valóság helyébe pedig az ideológia lép. Úgy gondoljuk, hogy a figyelemfelkeltés önmagában is fontos eszköz lehet a hagyományos értékeink megőrzése érdekében folytatott küzdelemben, ezért az Alapjogokért Központ hétről hétre összegyűjti a politikai korrektség és édestestvérei leglátványosabb ámokfutásait szerte a világból, hogy a Mandiner olvasói első kézből értesülhessenek a hírről: valóban csak az igazság tesz minket szabaddá.

Kisebb önleleplező gyászirat jelent meg az Insider online magazinon, amely összegyűjtötte, mennyi feminista propagandafilm nem fog megjelenni a mozikban a járvány miatt. „2020 lehetett volna az az év, amikor a nők uralják (mozis) jegyeladásokat. Majd jött a koronavírus-járvány” – kezdi a cikkét a haladó életstílus magazin. Tehát a járvány az elnyomó patriarchátussal is szövetséget kötött már mára a liberális elképzelés szerint és egyedül az elnyomó, fehér, hetero férfiak azok, akiket nem érnek hátrányok miatta. Ennek következtében most később láthatunk több olyan női főszereplős szuperhős filmet, amelyeknek a rendezői is nők. Például folytatást kapott volna a Wonder Woman, a Fekete Özvegy és a nagy férfikedvenc, a Halálos iramban legújabb epizódjában is végre a nők kerültek volna középpontba hat új női karakterrel. A cikk érdekessége, hogy önmaga vallja be, egyértelműen nem ezek az első feminista filmek, azonban a korábbiak szinte mind kasszacsődhöz vezettek a gyártók számára. Például a Macskanő, az Elektra, vagy a legutóbbi kizárólag női főszereplős Szellemirtók filmek még a saját produkciós költségeiket sem termelték meg a jegyeladásokkal. A szinte előre elkönyvelhető gazdasági bukások ellenére mégis úgy döntött Hollywood, hogy 2020-ban magasabb fokozatra tekerik a liberális propaganda gépezetet. Így ez éven több mint 20 feminista műremekkel akarták örvendeztetni a nagyérdeműt, amelyekkel bár a jegyeladásokat nem is uralják, de a közönségre további befolyást gyakorolhatnak.

A hollywoodi filmipar olyannyira komolyan veszi a diverzitást, hogy kompletten törlik a fehér férfi karaktereket, ha úgy érzik nem elég sokszínű az eredeti történet – értesülhettünk a Vanity Fair exkluzív beszámolójából. Az exkluzív anyagban a Frank Herbert által írt „A Dűne” című könyv 2020-as adoptációjának a szereplő gárdáját mutatják be és a rendező, Denis Villeneuve döntéseinek indokait. Így értesültünk arról, hogy a szent diverzitás nevében a rendező úgy döntött, Herbert egyik fehér férfi karakterének, inkább egy afroamerikai nőnek kellene lennie. A karakter Liet Kynes, akit a korábbi 1984-es adaptációban, illetve a történetet adó 1965-ös könyvben is fehér férfiként jelenítettek meg. „A hosszú haja és szakálla kócos volt. A szemfehérje nélküli teljesen kék szemei a vastag szemöldökei alatt sötétlettek” – olvashatjuk Liet Kynesről egy könyvben található leírásban. Tehát ez volt az a karakter, akiről azt gondolta Villeneuve, hogy egy afroamerikai nő tudná legjobban megjeleníteni a vásznon. Az említett színésznő, Sharon Duncan Brewster azt mondta, Villeneuve kijelentette neki, hogy „hiány van a női karakterekből a szereplők között, és ő mindig is nagyon feminista volt, nőpárti és egy nőnek akart írni egy szerepet.” A Vanity Fair kulturális magazin szerint ez egy „izgalmas változtatás” és a rendező ezzel „feljavította Liet Kynest”. Az exkluzív beszámolóban végül az is elhangzott a rendkívül felvilágosult rendezőtől, hogy „nem számít, mit hisznek, a Föld változik, és mi alkalmazkodni fogunk.

Míg a világ felelősebb része egy világjárvány ellen küzd, addig a liberális média tovább folytatja a kultúrharcot. Erre állít kiváló példát a Guardiannek az a cikke is, amelyben éppen egy művészeti szabadságot korlátozzák, egészen pontosan egy vicc cenzúrázása mellett érvelnek. Ezúttal egy a femináci elvekkel ellenkező humoros mémmel van problémájuk, a „Karen” mémmel, amit szerintük lemoshatatlanul bemocskolt a szexizmus. A nevezetes mém eredete nem tisztázott, de a jelentése egyértelmű: A Karen névvel illetik azokat a feminista archetípust képviselő rövid hajú nőket, akik meglehetősen maszkulinak, erőszakosak, követelőzők és nagy előszeretettel reklamálnak látszólag minden ok nélkül is. Szóval lényegében úgy kell ezt elképzelni, mint egy szőkenős, vadászos, vagy keresztényes viccet: bizonyos fiktív, vagy minimális gyakoriságot mutató jellemzők kikarikírozása. Hadley Freemannek, a cikket jegyző publicista azért vette ezt annyira a szívére, mert ezúttal egy számára valamilyen érdektelen csoport helyett a feministák lettek a vicc áldozatai. Külön említést érdemel, hogy követelése abszurditását maga Freeman hangsúlyozza ki, mikor publicisztikájában egy férfi csoportot kifigurázó mémről is említést tesz, melyben semmi kivetnivalót nem talál. Tehát az angol baloldal egyik legnevesebb lapjában a világjárvány alatt is az a legfontosabb, hogy a liberális véleménydiktatúrát erősítsék.

Megszületett az Egyesült Királyság első transzszülőktől származó gyerek, az „apa” megtermékenyített petesejtjéből, egy ismeretlen spermadonorral és egy béranya segítségével – értesülhettünk a Metroból, Nagy-Britannia piacvezető napilapjából. Megnyugtatásként közöljük, hogy nem írtunk el semmit, szó szerint ezekkel az információkkal szól a jövő progresszív családjait leíró újságcikk. A helyzet tisztázása érdekében eláruljuk, hogy az úgynevezett „apuka”, Jake eredetileg nőnek született, így transznemű lévén tudott apukaként is petesejttel szolgálni az eljáráshoz. Párja, Hannah pedig, aki férfinek született és a brit hadsereg egy magas rangú transztisztje volt korábban. „Közös gyermeküket” végül egy anonimitást kérő többgyermekes béranya hordta ki. Sikeres eljáráshoz Jake-nek a transzapukának abba kellett hagynia a férfi nemi hormonok szedését, hogy egészséges petesejteket vehessenek tőle az orvosok, amiket egy ismeretlen donor hímivarsejtjével termékenyítettek meg. „Tesztoszteront szedtem már jó hat éve és nagyon boldog voltam, hogy önmagam lehetek, de nem akartam kihagyni a gyermekvállalást és csak egy úton lehettem biztos, hogy én vagyok az apa” – nyilatkozta Jake, a transzapuka. Bár zavarodottan olvashatják, hogy hogyan lehet valaki boldog és elégedett önmagával, aki valójában nem is önmaga. Továbbá felmerül, hogy hogyan lehet a gyermeknemzéshez a női ivarsejtet szolgáltató szülő az apuka? Azonban az egyenletben van egy harmadik ismeretlen is: Ha valakiben úgy felkelnek az anyai ösztönök, mint Jake-ben a transzapukánkban, akkor vajon mennyire megalapozott, hogy ő boldog a férfiúi létben? Végső kérdésünk, hogy vajon mit szóltak a béranya gyermekei ahhoz, hogy mikor anyukájuk a szülés után hazatért a kórházból, akkor testvér nélkül érkezett? Progresszív legyen a talpán, aki megoldja nekünk ezt a négyismeretlenes egyenletet!

A 15 éves lánya ivartalanítását ünnepli egy anyuka az Essential Kids, gyermeknevelési tanácsadó portál egészségügyi rovatában. „A 15 éves trasznemű fiamnak most van menopauzája – és annyira büszke vagyok rá” – írja Carolyn Tate, a haladó anyuka. Tehát egészen pontosan Tate transzfia eredetileg egy kislány volt egészen 12 éves koráig, amikor úgy döntött, hogy fiú szeretne lenni. Most pedig elkezdett pubertásblokkoló hormonkészítményeket szedni, amik akadályozzák az ösztrogén termelését, így nem fejlődhet ki női nemi jellege. A készítmények hatására akkor figyelt fel a progresszív családanya, mikor transzfia émelygésről, izzadásról, hőhullámokról, fáradtságról és levertségről számolt be neki. Elsőre nem is tudták biztosan mi okozhatja ezt a transzfiúnál, így a Google-ön utána kerestek, hogy miről van szó. „Ekkor esett le a tantusz: a fiamnak most van a menopauzája” – írja a büszke anyuka. Hozzáfűzte, hogy fia már 12 éves kora óta egyértelműen fiúként azonosítja nemi hovatartozását. Viszont a helyi törvények miatt 16 éves koráig nem lehet megkezdeni az orvosi nemváltoztató eljárást, de pubertásblokkoló szereket már használhat. Itt persze felmerül, hogy mennyire nem minősül az orvosi nemváltoztató eljárás részének azoknak a pubertásblokkoló készítményeknek a használata, amelyeket amúgy orvosok adnak be injekció útján? Persze Carolyn Tate nem emiatt nem aggodalmaskodott. Ehelyett inkább elmondta, szülőként nagy feladat volt alkalmazkodni ahhoz, hogy a pónikat szerető, göndör hajú lánya helyett, most egy férfias, fiatal férfi él a házában, aki fölé magasodik. „De amit biztosan tudok a gyermeknevelésről, hogy én csak (ideiglenes) gondviselője vagyok az otthonban élő gyermekeknek. Azért vagyok itt, hogy szeressem őket, és mindent megtegyek azért, hogy azzá válhassanak, akinek tudják magukat” – zárta sorait a büszke progresszív szülő.

Bár a feminista aktivisták és baloldali média nagy előszeretettel emlegeti a férfi elnyomást és állítja be a férfiakat erőszakos, toxikus személyeknek, az elmúlt évek adatai nem feltétlen erősítik meg ezt a narratívát. A Telegraphtól ugyanis arról értesülhettünk, hogy ugrásszerűen nőtt a nők által elkövetett családon belüli erőszakos esetek száma. Például a londoni fővárosi rendőrkapitányság adatai szerint 2010 és 2015 között 641-ről 1325-re a nőtt a lánytestvérek általi elkövetések száma, míg a féltestvérek, vagy mostoha testvérek esetében megnégyszereződött az elkövetési szám 33-ról 142-re. Ennek eredményeként nagy összesítésben majdnem 10% olyan eset is van, amelyekben nők a bűnelkövetők. Ezenfelül az Egyesült Királyság legnagyobb családon belüli erőszak esetekkel kapcsolatos alapítványának és menedékotthonának a jelentése szerint a hozzájuk érkező napi bejelentések száma 700%-kal nőtt. Ezek után felmerül a kérdés: biztos a megfelelő hatást váltja ki nők évek óta tartó férfiak elleni hergelése?

Korábbi szemlénkben beszámoltunk róla, hogy az Egyesült Államok demokrata vezetésű államai elítélt bűnözők szabadon engedésével akarják óvni a lakosaik egészségét a járványhelyzet alatt. Most arról értesülhettünk a New York Timestól, hogy Florida állam, Hillsborough megyéjében március 19-én 100 rabot engedtek szabadon a COVID-19 járvány elleni védekezésre hivatkozva. Szabadlábra helyezték például azt a Joseph Williams-t is, akit 1 nappal később újra le kellett tartóztatniuk gyilkosságért. A 26 éves fiatalembert eredetileg heroin birtoklásáért és kábítószer-fogyasztásért ítélték szabadságvesztésre március 13-án. Március 20-án pedig már azért tartóztatták le, mert lelőtt egy férfit Tampában. „Egyértelmű, hogy Joseph Williams visszaélt az egészségügyi vészhelyzet kínálta lehetőséggel, hogy újabb bűncselekményeket kövessen el, amíg a börtön kívül volt (…)” – mondta a Chad Chronister, a Hillsborough megyei seriff. Érdekes, hogy ez az eshetőség nem jutott az eszébe azoknak a progresszív értelmiségieknek, akik az emberek egészségének védelme érdekében kiötlötték ezt az intézkedést.

A liberálisok tömeges zaklatásának áldozata lett egy afroamerikai rapper, amiért nem akart vulgáris dalszövegű zenével jótékonykodni húsvétvasárnap. Az Elle női magazinból arról értesülhettünk, hogy Diddy, vagyis Sean Combs afroamerikai rappert az elmúlt napokban zaklatási támadássorozat érte a közösségi médián keresztül. Diddy egy Instagram élőadásban közvetítette, ahogy egy rapper társával együtt zenélnek, miközben Lizzo, vagyis Melissa Viviane Jefferson énekesnő táncos produkciót adott elő. Az élőadás célja az volt, hogy adományt gyűjtsenek a Team Love x Direct Relief COVID-19 Alapítványnak, amely szervezet az amerikai egészségügyi dolgozókat támogatja. A közös produkcióhoz elindított háttérzenében azonban túl sok vulgáris kifejezést használtak, ezért Diddy leállította a zenét, és megkérte Lizzot, hogy játszanak le inkább valami mást. „Hoppá-hoppá! Húsvétvasárnap van, játszunk inkább valamit, ami inkább családbarát” – mondta Diddy a zene leállítása közben. Az okozta felháborodást, hogy mindeközben Lizzo – aki kórosan túlsúlyos – éppen a hátsófelét rázta a kamerának, egyfajta erotikus táncot előadva. A Diddy által egyértelműen említett indok ellenére a Lizzo-rajongók azonnal „fatshaminggel” (a kövérek megszégyenítésével) vádolták meg a rappert, és elárasztották gyűlölködő kommentekkel a közösségi média oldalait. Az afroamerikai rapper az őt ért vádakat követően újra tisztázta – ami eddig is egyértelmű volt -, hogy a zeneszöveg miatt állította le a zenét és nem Lizzo tánca volt az ok. Diddy magyarázatát tovább erősítette, hogy maga az énekesnő is megosztotta mindezt saját Instagram-oldalán. Így végezetül felmerül a kérdés, hogy nem az azonnal Lizzo kövérségére asszociáló liberálisok voltak-e kövérfóbiások ez eseteben?

A Land O’Lakes vaj márkának le kellett cserélnie az alapítása óta használt, majdnem 100 éves indiános logóját, mert a progresszív értelmiség áltudományos támadást indított a cég ellen – értesülhettünk a Hill beszámolójából. Az eredeti logón egy indián nő szerepelt, amely a progresszív álértelmiségiek szerint azért kulturális kisajátítás, mert a vaj márka tulajdonosai nem is indiánok, hanem farmerek. Lisa Monchalin, amerikai őslakos akadémikus például azt írta a „The Colonial Problem: An Indigenous Perspective on Crime and Injustice in Canada” (A gyarmati probléma: A bűnözés és az igazság őslakos szemmel Kanadában) című könyvében, hogy a Land O’Lakes dobozain szereplő nővel egy romantizált és szexualizált képet építettek fel az őslakos nőkről. Ruth Buffalo, az Egyesült Államok Észak-Dakota államának egyik demokrata képviselője pedig azt nyilatkozta, hogy a Land O’Lakes képvilágával „kéz a kézben jár a nők és lányok ember- és szex-kereskedelme… azáltal, hogy az őslakos nőket szexuális tárgyakként ábrázolja.” Továbbá a Hill szerint a dobozon szereplő őslakos nők ábrázolására „már hosszú ideje kulturális kisajátításként tekintenek, ami érzéketlen a törzsi közösségekkel szemben.Beth Ford, a Land O’Lakes ügyvezető igazgatója úgy döntött a politikailag korrekt támadássorozat után, hogy a cég védelmének érdekében inkább eltávolítja az indián nőt a logóból. „Igen, ez egy jó dolog, hogy eltávolította a cég az ábrát. …De nem állhatunk meg itt. Egységesen kell előrenyomulnunk, hogy rendbe tegyük az olyan megbúvó problémákat, amelyek közvetlenül érintik a népirtást túlélt népességet” – kommentálta Buffalo képviselőnő a hatalmas liberális győzelmet.

Egy olyan rasszista exkluzív műsorral örvendeztette meg a nézőit a CNN, amely célja a fehér emberek elleni gyűlöletkeltés és a színesbőrűek hiszterizálása. A „Color of COVID” (A COVID színe) című műsorszám lényege, hogy úgy mutassák be a koronavírus-járványt mintha a fertőzésnek csak a sötétbőrű emberek lennének kitéve, és valamiféle összeesküvésnek köszönhetően fehér emberek alig betegednének meg. „Az egy órás rendhagyó műsor nemzetközi figyelmet fordít azokra az egyedi kihívásokra, amelyekkel a fekete és barna közösségnek szembe kell néznie a koronavírus-krízis alatt. Különkiadásunkban fényt derítünk küzdelmükre, hogy megmutassuk nézőinknek, hogyan segíthetnek” – írja a CNN műsorajánlója. Ezenfelül a műsorszámban kontextusból kiemelt statisztikákkal próbálják befolyásolni a nézőket, felvételről nézhetünk független, objektív interjúkat és természetesen maximálisan kiegyensúlyozott vitákat. A műsor felszólalói között olyan szaktekintélyek jelennek meg, mint Colin Kaepernick amerikai focista, aki azért került be a műsorba, mert kifejtette, hogy a „strukturális rasszizmus” miatt a fekete bőrű emberek „nagyobb eséllyel halnak meg a COVID-ban”. Egy másik szakértő, Sean Diddy Comb, afroamerikai rapper szerint „mindig rájuk gondolnak utoljára.” Ezért arra szólította fel a „népét, hogy ne várjanak senkire, hogy megmentse őket,” inkább használják a helyzetet egy „újraindításként”. Tehát egyértelműen látható, hogy a CNN a társadalom faji alapú szétszakítására törekszik különböző jól alkalmazott befolyásoló módszerekkel.