Hűséges olvasóink jól tudhatják már, hogy a fekete történelem valóságos reneszánszát éli az Egyesült Államokban. Legutóbb a „feketék himnusza” lépett elő hivatalos programmá az 57. Super Bowlon.
Tiszteld az időseket, kivéve akkor, ha az utadban állnak. Nagyjából így lehetne leírni a Yale egyik oktatójának kijelentését. Ráadásul a közgazdász adjunktus drasztikus lépést javasolt az idősek „eltávolítására”, ám szerinte félremagyarázták mondatait.
Smafu a gyermeki ártatlanság, legalábbis egy progresszív óvodapedagógus szerint. Úgy véli, hogy már a bölcsődében feszegetni kell a tabutémákat, és beszélni kell a nemi identitásról is.
A katolikus vallás régóta piszkálja a woke híveinek csőrét. Most Angliában kerülhet egy pap a vádlottak padjára, amiért nyilvánosan imádkozott.
E heti PC-szemlénkben olvashatnak még az etikus meggazdagodásról, a BLM-aktivistából lett városi tanácsnokról, a nemiség óráról, és egy újabb transz öltözői balhéról.
Rajta hát!
A feketék himnusza
A február 12-i Super Bowlon először hangozott el a feketék himnuszának tartott „Lift Every Voice and Sing” című szám, írja a Hill. A dalt Sheryl Lee Ralph adta elő. „Nem véletlen, hogy ugyanazon a napon fogom énekelni a fekete nemzeti himnuszt, a Lift Every Voice and Singet a Super Bowlon, mint amikor 123 évvel ezelőtt (1900. február 12-én) először adták elő nyilvánosan” - írta az énekesnő Twitteren. „Boldog fekete történelmi hónapot" - tette hozzá Ralph. Ez volt az első alkalom, hogy a dal a Super Bowl hivatalos programjának a része lett. A republikánus képviselő, Lauren Boebert kifogásolta az előadást. Twitteren azt írta: „Amerikának csak EGY NEMZETI HIMNUSZA van”. Hozzátette: „Miért próbál az NFL (Amerikai Futball Liga) megosztani minket azzal, hogy többször is lejátssza!? Csináljatok focit, ne woke-ot.”
Etikai befektetés
River Nice antikapitalista pénzügyi tervező gondolatairól ír az Insider. A 30 éves szakember úgy látja, hogy a kapitalizmusban a meggazdagodás hagyományos módszerei közül sok etikátlan. Nice ezért ügyfeleinek azt tanácsolja, hogy etikus módon igyekezzenek meggazdagodni. Azt javasolja például, hogy el kell kerülni a fosszilis tüzelőanyag-ipart, a magánbörtönöket vagy a határellenőrző ügynökségeket támogató befektetéseket. Ezenfelül a vagyon újraelosztását tanácsolja, szerinte ugyanis a többletjövedelmet inkább jótékony célokra kéne fordítani. „Vannak kompromisszumok” - mondta Nice. Az ügyfelek nem kerülhetnek el teljesen mindent, ami az értékeikkel ellentétes, mert „a kapitalizmus, a fehér felsőbbrendűség és a patriarchátus mind teljesen összefonódó elnyomó struktúrák”. Nice egyben elítéli a részvénypiacot is, mivel ott a „nem dolgozók” gazdagodnak meg. Hozzátette: „Megpróbálok minél több queer Z-generációs diákot oktatni arról, hogy hogyan irányíthatják a pénzügyeiket, és hogyan bánjanak tudatosan a saját pénzükkel”.
BLM jóvátételi munkacsoport alakult
Két középiskolás és egy egyetemista is tagja annak a tíz emberből álló testületnek, amely arról dönt majd, hogy fizetnek-e a bostoni fekete közösség tagjainak - írja a Daily Mail. Damani Williams és Denilson Fanfan középiskolásokat, valamint Carrie Mayst, a Massachusettsi Egyetem 22 éves hallgatóját, egyben a Black Lives Matter egyik szervezőjét február 7-én nevezték ki a város jóvátételi munkacsoportjába. Nem világos, hogy a két középiskolás milyen szakértelmet fog nyújtani, de a Jeremiah E. Burke Gimnázium profilja szerint az intézmény „Boston egyik történelmileg leginkább marginalizált területén” található. Mays azonban úgy került be a köztudatba, hogy George Floyd 2020 májusában bekövetkezett halála után a Black Lives Matter bostoni tüntetésére hívta össze az embereket. Mays mostanában a rasszizmusról szóló megbeszéléseket szervez az iskolájában, és országos konferenciákon is beszélt a témáról.
Kötelező eutanáziáról fantáziált egy adjunktus
Yusuke Narita, a Yale Egyetem közgazdaságtudományi tanszékének adjunktusa eléggé félreérthető javaslatot tett országa demográfiai problémájának megoldására. Szerinte az eutanáziát kötelezővé kell tenni Japánban. „Úgy érzem, hogy az egyetlen megoldás elég egyértelmű” - mondta egy 2021 végén sugárzott online hírműsorban. „Végső soron nem az idősek tömeges öngyilkossága és a tömeges >>szeppuku<< a válasz?” - tette fel a kérdést Narita. A New York Timesnak adott interjújában azt mondta, hogy kijelentéseit „kiragadták a szövegkörnyezetből”, és hogy elsősorban arra az egyre növekvő erőfeszítésre célzott, hogy a legidősebbeket kiszorítsák a vezető pozíciókból az üzleti életben és a politikában - így helyet csinálva a fiatalabb generációknak. A „tömeges öngyilkosság” és a „tömeges szeppuku” kifejezések - írta – „elvont metaforák”. Szélsőséges álláspontjaival több százezer követőre tett szert a Japán közösségi médiában a frusztrált fiatalok körében, akik úgy vélik, hogy gazdasági fejlődésüket a gerontokratikus, vagyis az „öregek uralmára” épülő társadalom hátráltatja.
Nem lehet elég korán beszélni a szexualitásról
Egy óvodapedagógus ismételten támadta a gyermekkori ártatlanság eszméjét, és azt állította, hogy már bölcsődés korban tanítani kéne a gyerekeknek a genderideológiát. A Fox News beszámolója szerint William „Willy” Villalpando a kaliforniai Santa Ana College-ban dolgozik, ahol óvodapedagógiát tanít. 2020-ban Villalpando a gyermekkori ártatlanság gondolatát mitológiai történethez hasonlította. Mint fogalmazott: „Van egy elterjedt mítosz, miszerint a gyerekek a tiszta ártatlanság világában élnek, és azzal, hogy kiteszik őket a való világnak, a felnőttek valahogy összetörik ezt az illúziót a számukra.” Szerinte ezért tiltanak meg sok témát és kérdést a gyerekek számára, holott azokkal már valószínűleg találkoztak. Egy másik alkalommal azt mondta: „Elegem van a >>gyermeki ártatlanság<< érvelésből... Ne hibáztassunk egy olyan jelenséget, ami nem is létezik”. A továbbiakban azt az elképzelést támadta, hogy a gyerekeket nem szabadna kitenni a szexualitásnak, azt állítva, hogy „az ilyen nézet nagyon fehér, keresztény, felsőosztálybeli, cisznemű és hetero-centrikus”. „A gyerekek sosem túl fiatalok” - állította Villalpando.
Szólásszabadságért imádkozott a pap, megbüntették
Egy angol katolikus pap ellen vádat emeltek, amiért egy „cenzúrázottnak” nevezett zónába ment, hogy csendben álljon és imádkozzon egy bezárt abortuszintézmény közelében - írja az Alliance Defending Freedom (ADF) UK. Sean Gough atya egy táblát is felmutatott, miszerint a szólásszabadságért imádkozik. A „cenzúrazóna” az angliai Birminghamben található. Itt tilos imádkozni és a terhességet támogató üzeneteket megjeleníteni. Sean Gough atyát egy „a meg nem született életek is számítanak” matrica miatt is támadták, amely az autója hátulján volt. Birminghamben november óta van érvényben a közterületek védelméről szóló rendelet, amely bizonyos kijelölt helyeken tiltja az imádkozást, a várandós anyákat segítő szolgálatokról szóló információk terjesztését és a „tiltakozás” fogalma alá tartozó egyéb tevékenységeket. Gough atyát azzal vádolják, hogy akciójával „megfélemlítette” azokat, akik a jövőben abortuszt akarnak végrehajtatni. „Bárhová megyek, imádkozom magamban a körülöttem lévő emberekért” - mondta Gough atya az ADF UK-nak. „Hogyan lehet bűn, ha egy pap imádkozik? Gyakran imádkozom magamban az abortuszt végző intézmények közelében, de a kérdéses időpontban a szólásszabadságért imádkoztam, amely ma súlyos nyomás alatt áll az országunkban” - tette hozzá.
Kötelező nemiség óra
Hilary Ledford, a Tahoma High School tanára olyan feladatot adott diákjainak, amelyben nemi identitásukról, etnikai hovatartozásukról, szexuális orientációjukról, képességeikről, vallásukról és osztályhelyzetükről kellett válaszokat adniuk. A Post Millennial beszámolója szerint az egyik zavarba jött diák elmondta szüleinek az iskolában történteket, akik azonnal az intézmény és a tankerület vezetéséhez fordultak. Több diákja is követi Ledford közösségi oldalát, amely a Tahoma Parents nevű szülői jogi csoport szerint aggasztó: az ott látható videók és fotók a diákokkal való szakszerűtlen kapcsolatokat, a témától eltérő tantermi feliratokat, ellentmondásos ideológiai értékek népszerűsítését, nyilvános öngyilkossági gondolatokat mutatnak. A tankerület válaszolt és elismerte, hogy a tanár módszerei „nem megfelelőek”, de arról, hogy Ledfordot elbocsátották-e, nem adtak tájékoztatást.