KOSKOVICS Zoltán, Geopolitikai elemző
KOSKOVICS Zoltán Geopolitikai elemző

Az ENSZ szexuális irányultsággal és nemi identitással foglalkozó „független szakértője” egy olyan jelentést nyújtott be az ENSZ Emberi Jogi Tanácsának ülésén, amelyben azt állítja, hogy a vallások „félreértelmezik” saját tanításaikat az LMBTQ-kérdésekkel kapcsolatban, és választhatnak: vagy alkalmazkodnak az LMBTQ-ideológiához, vagy a kormányoknak kell felelősségre vonniuk őket.

Az Emberi Jogi Tanács 53. ülésén bemutatott jelentésben Victor Madrigal-Borloz, az ENSZ egyik bürokratája – aki egyes csoportok „emberi jogainak” védelmezőjeként tetszeleg, miközben más közösségek üldözését szorgalmazza – bírálta a vallásos emberek hozzáállását az LMBTQ-témákhoz és az abortuszhoz, majd követelte azok megbüntetését, akik nem alkalmazkodnak az ő álláspontjához.

A „szakértő” ezzel egyértelmű támadást intézett a vallásszabadság és a Teremtés rendje ellen. A vallásos egészségügyi dolgozók lelkiismereti szabadságának korlátozását követelte, amikor a nők és a „transzneműek” feltétel nélküli hozzáférését szorgalmazta az abortuszhoz és a nemi átalakító kezelésekhez. Felszólított a hívő emberek megbüntetésére, akik a vallásuk nevében szerinte „kirekesztő” módon viselkednek. Ha a kormányok úgy döntenek, hogy engedélyezik a lelkiismereti alapú „renitens” magatartást, akkor „beutalórendszerek” felállításával kell „biztosítaniuk” az orvosi ellátást.

Madrigal-Borloz azt állítja, hogy a homoszexuális életmódtól és a „transzneműségtől” idegenkedő vallási meggyőződéseket „nem támasztja alá a nemzetközi emberjogi szabályrendszer”.

Azt ajánlja, hogy a vallási vezetők ítéljék el azokat a „narratívákat”, amelyek úgy állítják be az LMBTQ-közösség tagjait, mint akik „arra törekszenek, hogy másokat bizonyos szexuális orientációk és nemi identitások irányába befolyásoljanak”.

A hívő embereknek ezen aggodalma azonban nemrégiben megerősítést nyert, amikor egy New York-i “Pride” felvonuláson a masírozók azt skandálták, hogy „itt vagyunk, queerek vagyunk, a gyermekeitekért jövünk!”

Madrigal-Borloz azt is javasolta, hogy a hívők „tudatosítsák magukban a vallási intézmények történelmi felelősségét az emberi jogok megsértésében”. Szerinte a hagyományos értékek „lábbal tiporják a nők, az LMBT személyek” és más kisebbségek emberi jogait. Élesen bírálta a “természetes család” eszméjét, amely a világ szinte minden jelentős vallásában és legtöbb kultúrájában megtalálható volt az emberiség történelmének egésze során:

„Azt állítják, hogy az LMBTQ-személyek látszólag monolitikus vallási megbélyegzése új keletű jelenség, amely részben a ’homokolonializmusra’, illetve a legtöbb felekezetben uralkodó heteroszexuális családi struktúrákat fenyegető vélt veszélyekre adott válaszként alakult ki (...) A ’természetes rend’, mint az emberi és társadalmi lét vezérlő elve a konzervatív doktrínákban is jelen van”.

A teológus végzettséggel nem rendelkező Madrigal-Borloz megkérdőjelezi a homoszexualitással és a transzneműséggel kapcsolatos vallási alapvetéseket, mondván, hogy ezek „teológiai vita tárgyát képezik”. A jelentés bírálja a vallások „sötét bugyrait” - ahogy ő fogalmaz -, ahol „az LMBTQ embereket bűnösöknek tekintik”.  

A jelentés szerint: „A vallási dogmák értelmezése alapján állítólag megkövetelt magatartási normák törvényi előírása a gyakorlatban megfosztja a leszbikus, meleg, biszexuális, transz és más nemileg diverz személyeket az egyenlőséghez való jogtól, és gyakran a törvény előtti egyenlő elbánáshoz fűződő joguktól is.”

Madrigal-Borloz azt a javaslatot teszi, hogy a felekezetek ne használhassák többé a „vallási narratívákat” az LMBTQ-emberek „kirekesztésének” igazolására. A jelentés szerint azokat, akik mégis így tesznek, meg kell büntetni.